Ogólnym celem tych zajęć było zaktywizowanie dzieci do poznania rysowania i wyklejania figur geometrycznych ze wskazaniem na kwadrat i koło.
Podczas prowadzonych zajęć dzieci zostały zaznajomione z nazwami prostych figur geometrycznych i ich charakterystycznymi cechami. Zadania stawiane dzieciom w czasie zajęć pozwoliły również na realizację takich zagadnień jak:
wyodrębnianie cech wielkościowych, klasyfikowanie figur wg kształtu, wielkości i koloru czy tworzenie zbiorów, których elementy spełniają określone warunki to pestka dla przedszkolaków.
Do zajęć o kwadracie wkradła się nam kolejna nowa cyferka jaka jest 4! Podczas pracy przedszkolaki wykazały się niezwykłą pomysłowością i fantazją. Co się okazało? Nawet pierwsze spotkania z geometrią nie są straszne a wręcz jak co niektórzy nasi Przedszkolacy mówią teraz to „ łatwizna!” gdy trzeba wymienić znaki szczególne poznanych figur. A oto tylko kilka zdjęć pomysłowości naszych przedszkolaków z poszukiwań koła i kwadratu.