Każdy ma swoją ulubioną postać z bajki. Ale jak to się dzieje, że rysunkowy przyjaciel mówi w taki czy inny sposób? Co sprawia, że niektórych bohaterów, jak np. Król Julian z filmu „Madagaskar”, można rozpoznać już po kilku słowach? Na te pytania postanowiliśmy odpowiedzieć na zajęciach bibliotecznych z uczniami klasy 2. 

Lekcja poświęcona była zagadnieniu dubbingu.  Na początek, miniwykład wprowadził uczniów w temat zajęć i pozwolił zrozumieć na czym polega nadawanie osobowości głosem.  Następnie uczniowie obejrzeli film z udziałem aktora Olszyńskiego  Teatru Lalek , który dzielił się swoimi umiejętnościami w zakresie kreowania postaci głosem.  Dzieci zostały „zaproszone” przez aktora do wspólnego wykonania ćwiczeń językowych, aby usprawnić aparat mowy.

Następnie uczniowie oglądali film instruktażowy w którym dowiedzieli się, na co należy zwracać uwagę, aby nadać niepowtarzalny charakter postaci.  Uczniowie, mieli możliwość wcielenia  się w rolę aktorów dubbingowych. 

Po trudnych i wyczerpujących ćwiczeniach, uczniowie zostali podzieleni na grupy.  Zadaniem każdej grupy było wymyślenie scenki, której akcja toczyła się w szkole, w zoo, lub w supermarkecie,… Uczniowie mieli możliwość stworzyć swój niepowtarzalny teatr lalek.

Wszyscy bawili się znakomicie. Twórcza zabawa pozwoliła im zrozumieć, co należy zrobić, aby zagrać osobę np. energiczną, leniwą czy tajemniczą… ale przede wszystkim  pozwoliła rozwinąć ich kreatywność. 

No Images found.