Chociaż Afryka wzbudza zainteresowanie, wciąż mało wiemy o jej kulturze i obyczajach. Jak wyglądają tradycyjne domostwa afrykańskie i jakie zwyczaje w nich panują? Na te i inne pytania próbowaliśmy odpowiedzieć na zajęciach bibliotecznych z klasą 3. Na samym początku każdy z uczniów otrzymał wizytówkę z afrykańskim imieniem (Modou, Samba, Matar…).
Następnie zostali zaproszeni do obejrzenia mini wykładu, w którym p. Iwona A. Ndiaye, p. Bara Ndiaye przybliżyli uczniom ciekawostki dotyczące różnorodności kulturowej Afryki. Uczniowie mogli dowiedzieć się m.in. co to znaczy, że Afryka jest kolebką ludzkości? Ilu języków używa się w Afryce? Na zajęciach rozmawialiśmy o tym jak wyglądają domy afrykańskie, jakie są ulubione zabawki i zabawy afrykańskich dzieci. Najwięcej radości jednak przysporzyła zabawa w której uczniowie mieli przedstawić się i zapytać o zdrowie w języku wolof. Na sam już koniec próbowaliśmy przedstawić (chyba najbardziej znany symbol Afryki) babab, uczniowie złapali się za ręce by móc utworzyć jak największy krąg przedstawiający obwód baobau.
Zajęcia realizowane w oparciu o scenariusz Fundacji Uniwersytet dzieci.